Premium Waarom Scapino essentiëler is dan je denkt Ook tijdens de coronacrisis gaat Scapino door met het opkrikken van zijn ietwat stoffige imago, het vernieuwen van zijn winkels en het verder uitrollen van zijn webshop. “Het wordt onderschat hoe essentieel kinderschoenen zijn”, vertelt algemeen directeur Adem Doymaz.
Premium Hoe corona de opmars van de virtuele paskamer aanjaagt Augmented en virtual reality drukken steeds meer hun stempel op de retailsector en door de coronacrisis raakt die ontwikkeling in een stroomversnelling. Ook kleding passen kan anno 2021 ‘gewoon’ virtueel. Maak kennis met de paskamer van de toekomst.
Premium Zo werkt Amazons verzendsysteem Miljoenen keren per dag wordt op de websites van Amazon op de bestelknop gedrukt. Wat gebeurt er daarna? Hoe komt het pakje bij de consument terecht?
Premium Zo pakt Onze Markt ons 'gekke voedselsysteem' aan Zelf bepalen wat je betaalt voor een zak aardappelen en hoe die geteeld zijn – het kan bij Onze Markt. Het nieuwe voedselmerk wil de Nederlandse voedselketen democratiseren. Dat begint vandaag: consumenten kunnen vanaf nu online aangeven welke productspecificaties belangrijk zijn. Medeoprichter Simon Schilt legt uit.
Premium Wovar, een 'kleine' winnaar in coronatijd Een webshop in schroeven en ijzerwaren. Daar zag Jesse Keizer wel brood in. Mede door de coronacrisis maakt zijn bedrijf Wovar een flinke groei door. De stap naar Duitsland is gezet en daar blijft het niet bij.
Premium Winnaar/verliezer van de week: Budbee en HEMA RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Budbee en HEMA.