De wereld achter koffie ontdekken, dat is waar Nespresso’s nieuwe winkelconcept om draait. Experimenteren met recepten, je eigen smaak creëren en advies van een koffiespecialist zijn onmisbare elementen. Na openingen in de Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittannië is het nu de beurt aan Nederland.

Ga je voor de zachte, fruitige koffie met een vleugje oranjebloesem, die bestaat uit een droog verwerkte Arabica uit Ethiopië? Of toch voor de intensere smaak uit Sumatra, waar het vruchtvlees van de bonen wordt verwijderd terwijl ze nog nat zijn? Een gewoon ‘bakkie pleur’ kan niet meer, tegenwoordig drink je Master Origin Ethiopia of Indonesia. Het zijn de namen van de twee koffiesmaken, die de barista ons voorschotelt. Al doen we de coffee-tasting aan de bar van het nieuwe retailconcept in Arnhem daarmee tekort. Zelfs het ruiken van de gemalen boon is onderdeel van de ‘koffiebeleving’.

 

Cijfers Nespresso

1986
jaar van oprichting

...