Een gids in je seksuele ontdekkingstocht, zo profileert EDC Retail zich graag. Toch moet het Groningse moederbedrijf van onder meer EasyToys nog altijd opboksen tegen diepgewortelde vooroordelen. Zoals vorig jaar zomer, toen voetbalbond KNVB een stokje wilde steken voor een hoofdsponsorschap. Oprichter Eric Idema: “Een van de argumenten was dat Easytoys actief zou zijn in de seksindustrie. Nou, toen hing ik wel even in de gordijnen, hoor.”

EDC Retail zit in een dynamische fase, kun je wel zeggen. In 2020 bleven de persberichten de redactiemailbox maar binnenkomen: ‘Omzet EDC - moederbedrijf EasyToys - in 2019 ruim 50 procent gegroeid’. ‘EDC Retail steekt miljoenen in uitbreiding opslag en productie’. ‘Moederbedrijf EasyToys krijgt plek in CrossBorder Top 30’. ‘Erotiekgigant EasyToys toch niet hoofdsponsor FC Emmen’. ‘Erotiekgigant EasyToys alsnog hoofdsponsor FC Emmen’.

Het hoogtepunt was toch wel het nieuws over de overname van de online activiteiten van het failliete Beate Uhse. Die deal maakte EDC in één klap de...