Wat plasticvrije zeep, milieuvriendelijke polo’s en biologische kamerplanten met elkaar gemeen hebben? Zowel Sprinklr, HappySoaps als Mr. NiceGuy wil winst voor het bedrijf combineren met de winst voor de wereld. Dit is hoe.
 

Mr. NiceGuy

“Rennen, vliegen, meer omzet scoren en meer klanten: daar draaide mijn leven lange tijd om. Tot maart vorig jaar was ik salesdirector bij kledingmerk Cavallaro Napoli. Ik werkte daar ruim drie jaar, maar zette er in samenspraak met de eigenaar een punt achter. Ik verwachtte snel weer aan de bak te komen, maar de lockdown gooide roet in het eten. Dat gaf me de kans van een afstand te kijken naar wat ik nu echt wilde en waar kansen lagen in de markt.


Mr Marvis en Coolblue zijn retailmerken die mij inspireren. Mr Marvis heeft één product in een aantal kleuren en de prijs is bij hen geen marketinginstrument. Coolblue heeft een bijna vanzelfsprekende vriendelijkheid die zij tot een marketinginstrument hebben gemaakt. Daarnaast las ik in die tijd veel over duurzaamheid en wat er allemaal mis is in de kledingindustrie. Dat raakte mij. Door deze...