Dior koos een voormalig parkeerterrein voor zijn nieuwste pop-upstore in Seoul, Zuid-Korea. Het hoogstandje moet de snelle groei van het luxemerk in het Aziatische land verder aanjagen.

 

Een pop-upstore is meestal een paar weken geopend, maar niet als je Dior heet. Het Franse luxemerk heeft in Zuid-Korea een tijdelijke locatie geopend die drie jaar openblijft. De winkel staat op een voormalige parkeerplaats in het district Seongsu-dong in de hoofdstad Seoul. Seongsu-dong is een voormalig industriegebied dat lange tijd het centrum was van de Koreaanse schoenenproductie. Nu is het een hippe wijk met ambachtelijke koffiehuizen, speciaalzaken en biologische restaurants in verbouwde pakhuizen. Niet een plek waar je Dior snel zou verwachten, erkent ceo Pietro Beccari van de couturedivisie van het luxemerk. “Voor mij is luxe emotie en verrassing, op plekken zijn waar mensen niet op je rekenen”, zegt hij tegen Women’s Wear Daily. “Hier zijn veel slagers, kleine leerlooierijen uit de 19e eeuw. In het weekend zijn hier veel jonge mensen. En dit is het moment om op te duiken waar mensen ons niet per se...