4% meer omzet cosmeticabranche

Consumenten geven steeds meer uit aan cosmeticaproducten. In het afgelopen jaar is de omzet in de branche met 4 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Het grootste segment in de make-upbranche wordt gevormd door oogcosmetica (45%), gevolgd door lipproducten (25%) teintproducten (20%) en nagellak (9%). Voorts groeien de eigen merken van drogisterijen hard, maar dat heeft geen consequenties voor traditionele, grote merken als L`Oréal en Rimmel. Ook het segment voor technologisch hoogstaande producten groeit namelijk. De meeste consumenten zijn wat betreft cosmetica trouw aan een bepaald merk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!