34% aandeel huismerk in supers

Het aandeel huismerken in supermarkten zal de komende jaren explosief stijgen. Dat stelt bureau GfK op basis van een recent onderzoek.

Het marktaandeel van de huismerken in supermarkten is qua omzet de afgelopen vier jaar met 8 procent gestegen en bedraagt inmiddels ruim 34 procent. De verkopen van discounters Lidl en Aldi zijn ook in de cijfers opgenomen. Beide supermarkten verkopen vrijwel alleen eigen merken.

Onderzoek onder 500 consumenten laat volgens GfK zien dat klanten nog nauwelijks onderscheid maken tussen A-merken en huismerken. Het eigen label van Albert Heijn en C1000 wordt op het vlak van kwaliteit meestal als gelijkwaardig beschouwd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!