Bijenkorf introduceert muzieksite voor legale downloads

Warenhuis de Bijenkorf reageert daadkrachtig op het feit dat de omzet van de muziekafdelingen steeds verder daalt. Met ingang van 1 december kunnen klanten via de Bijenkorf-site hun favoriete muziek downloaden. Deze muzieksite bevat zo`n 300.000 nummers en doet vooral dienst als marketinginstrument. Tevens wil de Bijenkorf op deze manier de concurrentie aangaan met bijvoorbeeld iTunes van Apple en de site van Free Record Shop. Consumenten gaan 0,99 euro per gedownloade track betalen, BIJ-kaarthouders kunnen vanaf halverwege 2005 ook hun gespaarde punten inruilen voor downloads. Product group manager Jacco van der Steen benadrukt dat de muzieksite van de Bijenkorf zich vooral zal richten op jazz en klassieke muziek. De promotie voor de site vindt plaats via publiciteitscampagnes in de filialen en het BIJ-magazine. De doelgroep van de muzieksite bestaat in principe uit `het jongere deel van de normale Bijenkorf-doelgroep`, maar Van der Steen verwacht dat ook ouderen in de toekomst hun muziek meer op internet zullen gaan zoeken. De cd`s zullen op den duur namelijk steeds meer verdwijnen: `Ik heb thuis meer dan 1.500 cd`s staan. Mijn kind, nu nog baby, zal zich later afvragen wat dat voor dingen zijn.`

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!