J.P. Chenet beschuldigt Albert Heijn van namaak

De producent van J.P.Chenet, het grootste wijnmerk van Nederland, beschuldigt supermarktketen Albert Heijn van namaak. “De J.A. Vigneau-wijn is een kopie van J.P. Chenet en is op hetzelfde prijsniveau in de markt gezet. Les Grand Chais heeft geïnvesteerd in de naam J.P. Chenet en de herkenbaarheid van het merk. Albert Heijn maakt daar moedwillig gebruik van”, aldus Bas Deden, commercieel directeur Nederland bij Les Grands Chais de France, producent van J.P.Chenet. Les Grands Chais heeft in kort geding geëist dan Albert Heijn de J.A. Vigneau-wijn uit de schappen haalt. Albert Heijn vindt haar wijn afwijkend genoeg van J.P. Chenet. “Die van ons heeft geen scheve hals en deuk. Bovendien kan er ook geen verwarring ontstaan. We hebben alle vaste Chenet-kopers via de Bonuskaart een mailing gestuurd over de wijziging en er hing een kaartje op het schap”, aldus Hans Koeleman, woordvoerder van Albert Heijn. Albert Heijn heeft de J.P. Chenet wijn vervangen door haar huismerkwijn J.A. Vigneau. De rechter doet deze week uitspraak.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!