Radio communiceert beter met consument dan meeste andere media

Radio is op een aantal punten effectiever in het bereiken van de consument dan andere media. Zo wordt radio gezien als `live` medium, dat de consument op een persoonlijk niveau aanspreekt. 90% van de luisteraars doet iets anders terwijl de radio aanstaat en ziet radio als middel om verveling en eenzaamheid te verdrijven en in contact te blijven met de wereld. Een ondersteunend maar emotioneel geladen medium dus, waar adverteerders goed op in kunnen spelen. Vijf aspecten van radio spelen een rol. 1) Spontaniteit; luisteraars ondergaan radio als live en weten dat op de actualiteit ingespeeld wordt. 2) Persoonlijk en menselijk; tv lijkt afstandelijker dan radio en luisteraars ondergaan radio als een-op-een contact. 3) Continuiteit; radio is een gewoontemedium, consumenten luisteren vaak dagelijks en de programma`s geven de indruk van voortstromende en in elkaar overvloeiende content. 4) Radio nodigt uit tot reageren; al doen luisteraars dat niet daadwerkelijk in de uitzending, ze zien radio als medium waar ze mee kunnen communiceren. 5) Tonale verbondenheid; luisteraars vinden dat het menselijk stemgeluid en muziek hun stemming kunnen verbeteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!