Beeldscherm in winkel verhoogt omzet
Gepubliceerd op 21 december 2004 om 00:00
Bewegende beelden in winkels hebben een positief effect op de omzet. ACNielsen komt tot deze conclusie na onderzoek naar de effectiviteit van de beeldschermen binnen de drogisterijbranche, in opdracht van Retail In Motion. Herkenning van TV commercials op de winkelvloer blijkt net voor dat laatste zetje te zorgen bij de consument om het product aan te schaffen. ACNielsen verrichtte in november onderzoek naar de effectiviteit in 3 verschillende categorieën binnen de drogisterijbranche. Daarnaast werd onderzocht of de plek in de winkel invloed had, of er op dat moment een promotie-actie plaats vond, en werd het type winkel en het type product bekeken. Het onderzoeksbureau deed een steekproef in zaken waar een videozuil staat en eenzelfde aantal ‘schaduwwinkels’. Winkels met videoscherm laten in de index in alledrie de categorieën een hogere waarde zien. Momenteel hebben 50 winkels een videozuil van Retail In Motion. Begin 2005 wil Retail in Motion de videozuilen in 150 drogisterijen plaatsen.
Reacties 0