Coop en Albert Heijn verkopen meeste versproducten
Gepubliceerd op 21 augustus 2004 om 00:00
De supermarktketens Coop en Albert Heijn zijn wederom uitgeroepen tot de beste verkopers van versproducten. Dat blijkt uit een recent onderzoek van GfK Panelservices. Zowel Coop als Albert Heijn behaalden een zogenaamde `fair share`van 113, dat wil zeggen dat de verkoop van verse producten 13% hoger ligt dan op basis van het marktaandeel in de totale foodbestedingen verwacht zou mogen worden. Albert Heijn verkoopt veel koelverse maaltijden en vis, terwijl Coop uitblinkt in verse vleesproducten. Na de twee koplopers volgen C1000 en Plus (110), Deen en Dekamarkt (109), Konmar en Super De Boer (106), Vomar (104) en Jan Linders (102). De totale verkoop van versproducten groeide in 2003 met 4,3%. Met name de afzet van verse vis, schaal- en schelpdieren alsmede de verkoop van brood en gebak stegen aanzienlijk. Campina, Friesche Vlag en Mona zijn de best presterende merken in de categorie vers. De ranglijst bij de kruidenierswaren wordt aangevoerd door Edah (fair share van 115; fair share bij kruideniersartikelen bedraagt niet meer dan 91), Aldi (112), Golff en Poiesz (109).
Reacties 0