Luxe huismerk laat omzet supers groeien

Luxe huismerkproducten waarmee thuis een exclusief meergangen diner op tafel kan worden gezet, worden steeds belangrijker voor de supermarktomzet.

‘In Engeland is deze ontwikkeling al veel langer aan de gang. Supermarktketen Tesco haalt met haar ‘premium’ huismerk, Tesco Finest, al een jaaromzet van 1,4 miljard pond. Ook bij de andere drie grote Engelse supermarktketens, Sainsbury’s, Asda, en Morrisons, zijn de premium huismerken aan een enorme opmars bezig’, aldus Joop Holla van marktonderzoeksbureau GfK. Marktleider Albert Heijn brengt in ons land bijvoorbeeld al enige tijd de ‘Excellent’-lijn op de markt: huismerkproducten van topkwaliteit in een luxe verpakking.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!