Webwinkeliers: iDeal praktisch maar duur

Webwinkeliers zijn redelijk tevreden over hun ervaringen met iDeal. Het systeem maakt het mogelijk dat consumenten op het internet via hun eigen bankrekening kunnen betalen. De kosten van circa zeventig cent per transactie beoordelen winkeliers wel als erg hoog.

Dat blijkt uit het afstudeeronderzoek van de economisch geografen Tania Rademaker en Mong-Nee Khaw van de Universiteit van Utrecht. Verder vinden de webwinkeliers de promotie van het betaalsysteem achterblijven. Het systeem wordt als veilig en snel beoordeeld.

Het klantenbestand van iDeal groeit snel, sinds de introductie in oktober 2005. Het telt nu bijna tweeduizend webwinkels. Circa dertien procent van de internetbetalingen verloopt inmiddels via iDeal. Naast de beperkte naamsbekendheid onder consumenten, bekritiseren de webwinkels de problemen die zich voordoen bij de installatie. De oprichters van iDeal zijn van mening dat grootschalige promotie zich niet terugverdient. Zij menen dat het effectiever is als de detaillisten zelf hun klanten op de hoogte brengen van de mogelijkheden van het betaalsysteem.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!