Schade verhalen op winkeldieven moet eenvoudiger

Het is niet eenvoudig om schade op overvallers en winkeldieven te verhalen. De ondernemer is daarbij veel tijd, geld en moeite kwijt. Dat moet eenvoudiger kunnen. Het Platform Detailhandel zal daarvoor, mede namens het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), een pleidooi bij de Tweede Kamer houden. Momenteel bereidt het platform een notitie voor die ertoe moet leiden dat de detaillisten eenvoudiger geld kunnen krijgen van de criminelen. De vergoedingen moeten ook omhoog. Detaillisten zien nu nog vaak af van het indienen van een claim omdat dit veel te veel tijd kost. De rechters wijzen de schadeclaims vervolgens vaak af, omdat de zaak te ingewikkeld is. Momenteel is de winkelier van te veel partijen afhankelijk en ontbreekt een landelijk beleid. Het platform heeft, naast verhoging van de vergoedingen en vereenvoudiging van de procedures, nog enkele maatregelen in petto. `De digitale aangifte moet eenvoudiger. De ondernemer moet na een overval of diefstal direct de aangifteformulieren kunnen invullen. Als de politie vervolgens de verdachte ophaalt, behoeft de ondernemer enkel nog maar om een handtekening te vragen`, zo stelt het platform.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!