Vakantiegangers zitten vol goede voornemens

Veel mensen gaan op vakantie om de sleur van alle dag te doorbreken. Uit de in najaar 2003 verschenen RelaxIndex, een onderzoek naar de vakantiebeleving van Nederlanders gehouden in opdracht van Center Parks, blijkt dat 42% van de vakantiegangers zich voorneemt om meer te genieten van het leven. Daarnaast wil 34% meer tijd nemen voor zichzelf en neemt 27% zich voor gezonder te gaan leven. Toch blijkt het verlangen vaak mooier dan het bezit. `Vergelijk het met het verlangen naar het nieuwste mobieltje`, zegt Ton van Egmond - die binnenkort hoopt te promoveren op de dissertatie `Understanding the tourist Phenomenon`. `Zodra je het hebt, is de bevrediging snel voorbij. Zo is het met vakanties ook. De voorpret is het mooist. Zodra je er bent, is de lol er eigenlijk al vanaf.` Center Parks speelt in op dit gegeven. Het bedrijf stuurt haar gasten bewust een maand van tevoren alle informatie over het te bezoeken vakantiepark toe. Het is vervolgens de kunst om het gevoel van euforie vooraf, ook achteraf vast te houden. `Onze vakantiegangers willen thuiskomen met een verhaal`, zegt Paul Geraerds van Center Parks. `Zeggen dat het een heel leuk huisje was, is allang niet meer genoeg. Mensen willen nieuwe ervaringen, avonturen.`

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!