16 % omzetgroei visspeciaalzaak

De Nederlandse consument eet steeds meer vis. In de eerste negen maanden van 2006 steeg de consumptie van vis, schelp- en schaaldieren met 6 procent. De omzet van visspeciaalzaken nam daarmee toe met 16 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

De grootste volumetoename in vers kwam voor rekening van forel, tong, naturel zalm, gerookte zalm, gebakken kibbeling en lekkerbek. Bij diepvries waren kabeljauw, schaal- en schelpdieren de grootste groeiers. De groeiende belangstelling voor de gezondheid wordt als een van de belangrijkste redenen voor de groeiende visaankopen genoemd.

De visspeciaalzaken profiteren van de toenemende visconsumptie. Consumenten gingen vooral voor naturel verse zalm, gerookte zalm en garnalen naar de speciaalzaak. Het marktaandeel van de visspecialist is gestegen van 18% eind september 2005 naar 20,6% een jaar later. Het marktaandeel van supermarkten stabiliseerde in genoemde periode.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends