‘Consumentenpolitie’ beschermt consument

Sjoemelende internetwinkels, reisbureaus en malafide loterijen worden voortaan keihard aangepakt door de Consumentenautoriteit (CA). Deze nieuwe waakhond begon gisteren met haar controlewerk en houdt de drie sectoren dit jaar extra in de gaten.

De CA let op of de ondernemers zich houden aan de wetgeving en reageert als veel consumenten een probleem hebben. Internetwinkels zullen zich bijvoorbeeld moeten houden aan de wet ‘kopen op afstand’, waarin staat dat de consument het bestelde product binnen zeven dagen na aflevering retour kan sturen. De reis- en vliegwereld zal zich na 1 april moeten houden aan de Code Reisaanbiedingen. ‘Touroperators moeten dan alle kosten in hun advertenties en gidsen melden en niet alleen de kale prijs zonder toeslagen’, licht een woordvoerster van het ANVR uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!