Plastic munt verhoogt omzet discotheek

Discogangers geven meer uit als ze met plastic muntjes moeten betalen, dan wanneer zij met euro’s betalen. Plastic geld geeft mensen de neiging meer uit te geven. Dat gold al voor creditcards, nu blijkt het ook voor betaalmunten in disco's te gelden.

Dat is de conclusie van Erasmus economiestudenten Peter van Alphen, Dielis Blom en Jan-Willem Francke. Het werk van de studenten behoort tot de vier best verkozen projecten in 2006 van de Economische faculteit van de Erasmus Universiteit.

Meer informatie voor professionals in leisure vindt u op: Leisurenews.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!