Maatschappelijke organisaties en supermarkten ageren tegen prijzenoorlog

Diverse maatschappelijke organisaties en supermarkten ageren collectief tegen de aanhoudende prijzenoorlog tussen de supermarktketens. Stichting Natuur en Milieu, LTO Nederland, Dierenbescherming, Biologica, Dutch Produce Association, Coop en Sperwer vinden dat de prijzenoorlog de werkgelegenheid, het dierenwelzijn en de voedselveiligheid in gevaar brengt. “Boeren, tuinders en fabrikanten draaien verlies en houden steeds minder financiële ruimte over om op een maatschappelijk verantwoorde wijze voedsel te produceren”, menen de protesterende organisaties. Albert Heijn, die de prijzenoorlog begonnen is, voelt zich niet aangesproken door dit collectief protest. “Wij zijn bij uitstek niet de partij die puur op prijs let, maar zetten alles op alles een betere kwaliteit voor onze producten neer te zetten. En de omzet van biologische producten is het afgelopen jaar juist flink gestegen” aldus een woordvoerder van Albert Heijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!