Leerlingen kiezen voor modebewuste schoolspullen

Modebewuste leerlingen komen aan hun trekken bij de keuze van schoolspullen dit jaar. De warenhuizen bieden voor elk wat wils. De Bijenkorf heeft gekozen voor een volwassen aanpak, en heeft Tweety en Winnie the Pooh uit het assortiment gehaald. Daarvoor in de plaats komen onder meer Gothic Vixen, Gsus en Kiliwatch. De vilten en canvas artikelen van Gsus doen het goed bij de jeugd. Meisjes vinden Puka, met haar grote ogen, en Roby Gloom met haar rode sokjes erg aantrekkelijk. Toch heeft Gloom iets duisters en ook Puka kan kwaad overkomen. Gothic Vixen verwijst naar de wat naargeestige Gothic-modetrend. Deze voornamelijk zwarte en grijze tinten zijn voor de rebellerende jongens zeer geschikt. Voor de wat oudere jongens is er het Franse Kiliwatch, waarbij de artikelen een afbeelding van Che Guevara vertonen. Kiliwatch doet het goed bij de Bijenkorf, bij V&D daarentegen loopt het merk slecht. V&D richt zich naast de jongeren vooral ook op de zuinige ouders. Inkoopster Margriet Timmerman van V&D signaleert een daling in de luxeaankopen. Alleen op de agenda`s wordt niet bezuinigd; de Gsus is de duurste en wordt ook het beste verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!