0,7 % daling verkoop Peugeot Citroën

Peugeot Citroën heeft zijn verkopen van personenwagens en lichte trucks vorig jaar zien dalen met 0,7 procent naar 3,37 miljoen. Het Franse autoconcern kampte met een inzakkende vraag op de thuismarkt. Bovendien lokten Volkswagen, Fiat en Toyota kopers weg.
Peugeot zit midden in een reorganisatieprogramma dat in september door bestuursvoorzitter Jean-Martin Folz bekend werd gemaakt. 'Dat de verkopen van Peugeot inzakten, weerspiegelde een forse stijging in internationale markten en een daling in West-Europa. Die daling vond plaats in een omgeving met een stagnerende vraag en een zeer agressieve concurrentie’, aldus Peugeot maandag in een toelichting op de cijfers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!