Consument pint vaker kleine bedragen

Het bedrag dat consumenten met de pinpas afrekenden, is vorig jaar gedaald. Wel steeg het aantal betalingen naar een nieuw record. Dat blijkt uit jaarcijfers van Currence, de eigenaar van de betaalvormen pin en chipknip.

Het gemiddelde bedrag dat consumenten per keer pinden, daalde van 44,61 naar 44,22 euro. Het aantal pinbetalingen steeg met 8,8 procent naar 1,451 miljard euro. Ook betalen met de chipknip werd populairder; dit steeg met 12,1 procent naar 164,6 miljoen euro. Per keer is gemiddeld voor 2,68 euro gechipt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!