Rabobank blijft dicht op de klant zitten

De Rabobank zit dicht op zijn klanten. Illustratief voor deze strategie zijn de gepensioneerde medewerkers die verpleegtehuizen langsgaan om senioren computervaardigheden bij te brengen waardoor ze gemakkelijker kunnen internetbankieren. Deze ongewone, maar zeer succesvolle strategie, heeft naar schatting al 70 tot 80.000 klanten opgeleverd. Dat de bank dicht op de klant staat, blijkt ook uit het uitgebreide landelijke retailnetwerk. De Rabobank beschikt over 3.026 geldautomaten en 1.322 filialen. De filialen hebben vaak eerder het karakter van een winkel en medewerkers zijn er sterk sales-georienteerd. De strategie van het dicht op de klant zitten heeft zich ook vertaald naar Vision Rabobank 2005+. Dit programma stimuleert kleinere lidbanken van de Rabo om met elkaar te fuseren. Zo wordt de kritische massa verkregen die de bank nodig heeft om het midden en kleinbedrijf en de markt voor privaat bankieren beter te dekken. Het doel is om binnen een paar jaar het aantal lidbanken van 321 naar 150 terug te brengen. Deze betere service en klantgerichtheid zullen de bank niet alleen jaarlijks 200 miljoen euro besparen, maar ook 200 banen kosten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!