Mkb zet in op duurzaamheid

'Verantwoord ondernemen moet boven aan de agenda komen in het regeerakkoord en een automatisme worden in het midden- en kleinbedrijf'. Dat zegt Willem Lageweg van de stichting Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) Nederland vandaag in de Telegraaf.

MVO stuurt vandaag een brandbrief aan de formateur, de onderhandelaars en de fractievoorzitters waarin wordt opgeroepen tot meer ambitie bij maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. ‘We weten heus wel dat de formateur wordt bedolven onder dergelijke brieven, maar we willen het onderwerp nu voor het voetlicht krijgen’, aldus Lageweg. ‘Het mkb heeft te maken met een steeds bewustere consument die wil weten waar grondstoffen vandaan komen of dat er aan kleding kinderarbeid te pas is gekomen of niet. Transparantie wordt een verkoopargument’, meent Lageweg.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!