Onvoorspelbare winter spot met reclame

Het ontregelde weer in deze wintermaanden drijft reclamemakers tot wanhoop. Hun vaak kostbare reclamecampagnes voor seizoensgebonden artikelen blijven noodgedwongen op de plank liggen nu de sneeuw en winterkou uitblijven.

Dat concludeert docent Merkmanagement en Communicatie Karel Jan Alsem van de Rijksuniversiteit Groningen. ‘In die kenmerkende wintercampagnes draait alles om sneeuw, dik ijs en emotie. Vooral nostalgie, gezelligheid en knusheid. Het is erg lastig geloofwaardig te blijven in een advertentie of spot als het er buiten niet wit uitziet.’

Kwik-Fit stelde bijvoorbeeld een complete reclamecampagne voor winterbanden uit vanwege de hoge temperaturen en aardappelgigant Aviko heeft al een reclame die uitgaat van een milde winter. Ook inkopers van supermarkten houden de weerberichten nauwlettend in de gaten zegt Alsem. ‘Mocht het weer koud worden, dan liggen de erwtensoep en chocolademelk direct weer in de schappen. En gaan de campagnes weer vlot los.’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!