Hema horeca krijgt nieuw assortiment en modernere huisstijl

In augustus 2004 krijgen alle 160 Hema-filialen met een horeca-afdeling een nieuw uiterlijk en productassortiment. Hoewel de detailhandel van de Hema in de loop der jaren een modieuze uitstraling heeft gekregen, bleef de horeca-afdeling ouderwets. De kwaliteit is goed, maar de restaurants zijn weinig uitnodigend voor de klanten. Aan sommige restaurants is in 30 jaar niets veranderd. De winkels worden vooral bezocht door vrouwen tussen de 25 en 50 jaar, terwijl de meest frequente bezoekers van de restaurants oudere mannen zijn. Niet alleen het interieur van de restaurants is gedateerd, ook het assortiment is voor verbetering vatbaar. Volgens Andreas Oerlemans, bij de Hema sinds anderhalf jaar verantwoordelijk voor de horeca, hebben de restaurants van de Hema een geweldig potentieel. De horeca moet het uithangbord van de totale winkel worden en gaat Hema Eten & Drinken heten. In de restaurants komen verlichte posters van de producten te hangen en er komt een apart gedeelte voor take-out voedsel. Oerlemans verwacht een flinke groei bij dit segment en mikt voorlopig op hotdogs, sandwiches en sappen. De Hema verkoopt jaarlijks 4,5 miljoen hotdogs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!