Ondanks hype blijft omzet mannencosmetica ver achter bij die voor vrouwen
Gepubliceerd op 28 december 2004 om 00:00
De markt voor huidverzorgingsproducten voor mannen maakt de laatste jaren een forse groei door en speciaal voor mannen geproduceerde artikelen raken steeds meer geaccepteerd. Momenteel zijn verzorgingsproducten voor mannen in de VS echter nog een nichemarkt met een omzet van 50 miljoen dollar in drogisterijen. De sterkste groei doet zich voor in de markt voor scheerproducten, die in de VS een waarde van 1,7 miljard dollar heeft. De verkoop van gezichtverzorgingsproducten als reinigers en moisturizers geven echter een beter beeld van het marktpotentieel van de sector. De omzet aan gezichtreinigende producten voor mannen bedraagt 10 miljoen dollar van de 522 miljoen die de totale markt waard is. Nivea for Men is de best verkochte lijn met een omzet van 8,5 miljoen dollar. Op de totale markt voor moisturizers neemt Nivea de 20ste plaats in en is met een omzet van 4,1 miljoen dollar het enige topmerk voor mannen binnen de productcategorie van 261 miljoen dollar. Warenhuizen verkochten in het eerste halfjaar van 2004 voor 19,1 miljoen dollar aan topmerken verzorgingsproducten voor mannen, 18% meer dan in het voorgaande halfjaar.
Reacties 0