E-commerce bestaat in de toekomst vooral uit innovatieve digitale producten

Steeds meer fysieke producten zijn via het internet te bestellen. Het werkveld rond e-commerce is dan ook volop in beweging. In de toekomst zal e-commerce echter voornamelijk bestaan uit het aanbieden van innovatieve digitale producten en diensten. E-commerce bestaat al meer dan een decennium, maar staat absoluut nog in de kinderschoenen. Het is nog een relatief nieuwe businessproces. Qua indeling en ontwikkeling van e-commerce is er een driedeling mogelijk in marktpartijen, producten en processen. Al die componenten kunnen zowel fysiek als digitaal zijn.Om beter inzicht te krijgen in de communicatie met de klant kan gebruikgemaakt worden van het Media-effectmodel voor e-commerce. Volgens dat model doorloopt de klant in een koopcyclus enkele fasen. Eerst wordt de klant aangetrokken tot het product. Daarna wordt de klant overtuigd van de aantrekkingkracht ervan. Dan volgt er al dan niet een aankoop. De volgende fase is dat een verworven klant behouden moet worden of dat een verloren klant alsnog overtuigd moet worden. Uit recent onderzoek van Thuiswinkel.org blijkt dat de groei van digitale commercie in Nederland minder snel gaat dan werd verwacht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!