Kledingmerken Benetton en Esprit zien hun winst weer stijgen en zijn bezig hun winkelnetwerk flink uit te breiden. Dat blijkt uit de cijfers die zij woensdag bekend hebben gemaakt.
Zowel Benetton als Esprit kon in de afgelopen jaren het groeitempo van sectorreuzen Zara en H&M maar moeilijk bijhouden. Terwijl de twee grootmachten werkten aan een wereldwijd imperium, hadden Benetton en Esprit last van een aantal strategische missers.
Benetton kampte onder andere met de slechte prestaties van een aantal dochterbedrijven. Die zijn inmiddels verkocht.
Het in Hongkong gevestigde Esprit maakte een strategische blunder door steeds duurdere mode in de winkels te hangen in plaats van de betaalbare vrijetijdsmode. Aan de groeicijfers van Benetton en Esprit is te zien dat ze erin zijn geslaagd in het spoor te
blijven van de twee sectorreuzen H&M en Zara.
Benetton en Esprit zien winst stijgen
Gepubliceerd op 8 februari 2007 om 00:00
Reacties 0