Betere tijden voor A-merken

Na een aantal zware jaren in de prijzenoorlog maken A-merken weer meer omzet in de supermarkt. Van de honderd grootste merken heeft tweederde deel de omzet in 2006 zien groeien ten opzichte van 2005. Dat blijkt uit de Merken Top 100, samengesteld door marktonderzoekbureau IRI Nederland, die vandaag in Foodmagazine wordt gepubliceerd.

Het is een rangschikking op basis van omzet van de honderd grootste merken in de Nederlandse supermarkten. Sinds het begin van de prijzenoorlog in 2003 laten de honderd grootste merken uit de Nederlandse supermarkten voor het eerst weer groei zien.

De tien grootste merken in 2006*:
Campina is het voor het vijfde opeenvolgende jaar het grootste merk in de Nederlandse supermarkten.

1    Campina 352,4
2    Douwe Egberts 255,9
3    Marlboro 254,0
4    Friesche Vlag 212,2
5    Heineken 209,7
6    Coca-Cola 185,6
7    Unox 183,7
8    Becel 144,4
9    Amstel 137,0
10  Grolsch 120,2
* = Omzet in de Nederlandse supermarkten, in miljoenen euro’s.

Klik hier voor het persbericht van IRI Nederland

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends