Nederlandse consument hecht aan gevarieerd voedsel

De meeste Nederlandse consumenten (78%) hechten groot belang aan gevarieerde voeding. Driekwart vindt groente en fruit belangrijk, terwijl 55% minder vet wil eten. Hygiene vindt 49%, terwijl 46% prijs stelt op vitaminen. Dat blijkt uit onderzoek van gezondheidswetenschapper Sonja van Dillen. Minder belang wordt er gehecht aan sport en voeding, cholesterolverlaging, gezond afvallen en voedselveiligheid. Voeding en geneesmiddelen, koolhydraten, voedselallergie en e-nummers vinden consumenten nauwelijks belangrijk.Hoewel 78% van de consumenten gevarieerd eten belangrijk vindt, heeft slechts 26% behoefte aan meer informatie hierover. Pas bij een gezondheidsprobleem, bijvoorbeeld varkenspest, ontstaat een grotere behoefte aan informatie. Bij het vergaren van deze informatie blijken de media een minder belangrijke rol te spelen dan vaak wordt aangenomen. Liever verlaten consumenten zich op de huisarts of op voorlichtingsbureaus van de voedingsmiddelenbranche. Familie en vrienden worden opvallend weinig geraadpleegd; die raadpleegt men liever voor een lekker receptje dan voor een kundig advies over voeding en gezondheid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!