CNV-voorzitter: “Prijzenoorlog van Albert Heijn mist moraliteit”

CNV-voorzitter Doekle Terpstra vindt de prijzenoorlog van Albert Heijn ‘walgelijk’ en spreekt over ‘maatschappelijk onverantwoord ondernemen’. De vakbondsvoorzitter zegt in een interview in NRC Handelsblad: “Ik ben niet tegen de principes van marktwerking, maar dit mist moraliteit. Dat is oorlog tot de bottom line, tot de een wordt kaltgestellt en de ander wint. Zouden daar bij de leiders van deze oorlog, in de bestuurskamers van Albert Heijn, ideeën over zijn? Of deze oorlog op lange termijn winst oplevert voor de consument? Het lijkt wel of tegenwoordig maar één verhaal geldt, het verhaal van het eigenbelang. Dit is maatschappelijk onverantwoord ondernemen, dit is een marktpolitiek die over lijken gaat. De Dienstenbond CNV heeft er tegen gewaarschuwd, in de winkels worden mensen steeds jonger en ze worden tegen elkaar opgezet om sneller te werken. Ik vind het 'disgusting'.” Albert Heijn reageert in het NRC Handelsblad op deze aanval van de vakbond als volgt: “Wij herkennen ons niet in dat beeld. Wij zijn een service supermarkt. Voor ons zijn werknemers heel belangrijk, en sinds de start van de prijsverlagingen hebben wij geen andere keuzes gemaakt. Bij Albert Heijn waren het afgelopen jaar meer mensen aan het werk en zijn meer gewerkte uren gemaakt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!