De prijsvergelijkingsite ‘De Goedkoopste Winkel van Nederland’ gaat binnenkort online. De website verwijst door naar de fysieke winkels van deelnemers in de non-food retail.
Winkeliers kunnen zich aanmelden op de site en hoeven daarvoor geen prijsvechters te zijn. "Het prijsinstrument is heel bruikbaar om verkeer over de winkelvloer te krijgen, zonder dat de winkelformule die van een prijsvechter is", aldus Marc Heddes, oprichter van De Goedkoopste Winkel van Nederland.
Volgens Heddes speelt internet een steeds belangrijkere rol bij aankoopbeslissingen van consumenten. Met het concept wil hij consumentenverkeer naar de winkel brengen. De retailer die met een product op de site wil verschijnen betaalt alleen als hij daadwerkelijk de goedkoopste aanbieder van het aangeboden product is.
Door een afstandsfunctionaliteit kunnen bezoekers aangeven hoe ver ze maximaal van een aanbieder verwijderd willen zijn. Het concept is bedoeld voor zowel winkelketens als de individuele ondernemer.
Prijsvergelijker richt zich op retailer
Gepubliceerd op 26 februari 2007 om 00:00
Reacties 0