Allochtone werknemer gewild in Frankrijk

Franse bedrijven en ondernemers zoeken naar allochtone medewerkers. De `nieuwe Fransen` worden steeds belangrijker als consument. Tevens moet hun economische achterstand worden aangepakt.

Managers van cosmeticabedrijf L`Oréal leren middelbare scholieren om een sollicitatiebrief te schrijven en zich voor te bereiden op een sollicitatie. Autofabrikant Peugeot Citroën verbreedt zijn wervingskanalen met lokale arbeidsbureaus en buurtorganisaties in de zogenaamde banlieus, vooral bevolkt door arme immigranten en het toneel van heftige onlusten de afgelopen jaren. Voorts staan onder andere Peugeot en AXA anonieme sollicitatie toe.

Sollicitanten met een Noord-Afrikaans aandoende naam en gelijke kwalificaties als een autochtone Fransman, blijken driemaal minder vaak uitgenodigd te worden op een sollicitatiegesprek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!