Soepproducenten zien omzet stijgen

Soepproducenten hebben hun afzet de afgelopen jaren zien toenemen met vijf tot tien procent per jaar. Hiertoe behoren Heinz (Honig Professional), Nestlé (Maggi), Henri, Jong Food (De Jong Soep en Fijnko) en de Soepencentrale/Du Maître.

Zo’n kwart van de Nederlandse cateringmanagers verwacht het soepassortiment binnenkort uit te breiden. Soep is het op twee na best verkochte item in het aanbod van bedrijfsrestaurants. Melk en brood gaan het vaakst over de toonbank. Het succes van de soepen wordt mede verklaard door het gunstige gezondheidsimago, gezien soep fungeert als drager van groenten en een laag vetpercentage heeft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!