Supermarkten zetten strijd voort
Gepubliceerd op 24 augustus 2004 om 00:00
Na een jaar stunten lijkt Albert Heijn als winnaar uit de prijzenslag onder supermarkten te zijn gekomen. De klanten zijn volgens het supermarktconcern teruggekomen en er wordt meer verkocht. De nummer twee in de prijzenslag, Laurus, geeft toe in zwaar weer te zitten. `Maar er is geen reden tot paniek`, zegt Laurus-woordvoerder Frits Kremer. Laurus is bezig met een hersteloperatie die tot 2008 zal duren. Het bedrijf maakte onlangs een verlies van 15 miljoen euro bekend. Marktkenners verwachten dat Albert Heijn met een najaarsoffensief gaat komen, waarbij nog eens 1.000 artikelen in prijs worden verlaagd. Het concern wil hier geen mededelingen over doen. Bij een flink aantal vestigingen van de Edah gaan de prijzen opnieuw naar beneden. Het Vakcentrum Levensmiddelen heeft berekend dat door de prijzenslag in de supermarktsector 8.000 tot 10.000 banen zijn verdwenen. Laurus heeft aangekondigd bijna 1.300 van de 9.000 volledige banen te willen schrappen. De prijzenslag kost de supermarkten naar schatting 500 miljoen euro op jaarbasis.
Reacties 0