Eén op drie klanten kiest voor gezond

Ruim een derde van klanten in supermarkten kiest voor producten die claimen overgewicht te voorkomen. Dat blijkt uit onderzoek van het Erasmus Food Management Instituut in opdracht van het CBL, brancheorganisatie voor de supermarkten, dat gisteren tijdens het Well Being Food Congres in de Utrechtse Jaarbeurs werd gepresenteerd..

De consument vindt het belangrijk dat de supermarkt hen helpt in de strijd tegen de kilo’s. Zo’n zeventig procent vindt dat supers gezonde producten moeten promoten, blijkt uit het onderzoek. CBL-voorzitter Klaas van den Doel hamert echter ook op de eigen verantwoordelijkheid van de consument: “We willen onze klanten niet betuttelen en voorschrijven wat ze moeten of mogen eten en drinken, maar een zo breed mogelijke keuze geven”.

Minister Verburg van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, die ook op het congres aanwezig was, pleitte ervoor de supermarkt vooral wat gezonder in te richten. Zo zou het snoep bij de kassa moeten verdwijnen en moeten worden vervangen door bijvoorbeeld een appel of een gezond broodje.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends