Fiscus aast op Second Life-winst

De belastingdienst gaat de verdiensten van particulieren en bedrijven in Second Life scherper volgen. Vooral aankopen die in de virtuele wereld worden aangekocht en die in de werkelijke wereld worden geleverd hebben de aandacht van de fiscus.

Onder meer het Amerikaanse sportmerk Nike heeft een winkel op Second Life waar ‘avatars’, de poppetjes in de virtuele wereld, hun eigen schoen kunnen samenstellen. De schoen kan vervolgens in ‘real life’ thuisbezorgd worden. Ook boekenwinkel Bruna en supermarkt Albert Heijn hebben een virtuele shop waaruit producten voor in de echte wereld te bestellen zijn.

“We volgen deze ontwikkeling scherp. Iedereen mag verwachten dat de fiscus belasting heft, ook als dat inkomen in een virtuele wereld is ontstaan”, laat een woordvoerder van de Belastingdienst weten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!