Heineken wil vrouwen aan bier helpen

Bierfabrikant Heineken wil de bierverkoop aan vrouwen sterk vergroten. Uit marktonderzoek blijkt dat vrouwen niet bepaald zitten te springen om een biertje. Ze vinden het bitter en niet lekker ruiken. Ook denken ze dat het hun imago schaadt en dat ze er dik van worden. “Heineken heeft nooit serieus deze factoren aangepakt die bier voor vrouwen onaantrekkelijk maakt”, aldus directeur marketing Herwin van den Berg.

Vrouwen blijken zo’n vijftien procent van het bier te drinken dat in Nederland verkocht wordt. Heineken wil dat veranderen. Met nieuwe biersoorten en andere reclame streeft de bierbrouwer ernaar de bierverkoop aan vrouwen in tien jaar te verdrievoudigen. Vorige week lag het eerste ‘vrouwenbier’ van Heineken, Wieckse Rosé, in de supermarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!