Boni test discountformule

Supermarktketen Boni is gestart met zijn nieuwe discounterformule Budget supermarkt. Het betreft in eerste instantie een proef in winkelcentrum Stadsdennen in Harderwijk. Afhankelijk van de resultaten daar wordt de formule mogelijk uitgerold.

Budget telt een assortiment van vijfhonderd artikelen. Vers en gekoelde producten zijn er niet verkrijgbaar. De discounter heeft voornamelijk C-merken op de schappen, maar de winkel biedt daarnaast ook A-merken en huismerken.

De supermarkt voert een uniek prijsbeleid voor Nederland. Wanneer de klant meer van hetzelfde koopt, dan is zijn voordeel groter. De Belgische discounter Colruyt heeft met dit systeem al jaren succes. Om de twee weken zijn drie artikelen extra laag geprijsd. De proef duurt in ieder geval tot 2010.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!