Discounters boeken meer omzet met bio-varkensvlees

Discounters als Aldi en Lidl hebben vorig jaar ongeveer 2,5 maal meer omzet gerealiseerd met de verkoop van biologisch varkensvlees. Deze omzetgroei is ten koste gegaan van de servicesupermarkten, die juist minder bio-varkensvlees verkochten.

Dat de service-supers vorig jaar minder omzet uit biologisch varkensvlees haalden schrijft ketenorganisatie Biologica voor een deel toe aan het kleinere aanbod van biologische varkens. Biologica publiceert jaarlijks de Bio-Monitor.In totaal is de markt voor biologisch varkensvlees vorig jaar met 2,5 procent gegroeid ten opzichte van 2005, naar 11,8 miljoen euro. Biologisch rundvlees en pluimveevlees maakten in 2006 eveneens een groei door. De omzet van biologisch rundvlees kwam elf procent hoger uit en die van pluimveevlees 4,4 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!