Discounters als Aldi en Lidl hebben vorig jaar ongeveer 2,5 maal meer omzet gerealiseerd met de verkoop van biologisch varkensvlees. Deze omzetgroei is ten koste gegaan van de servicesupermarkten, die juist minder bio-varkensvlees verkochten.
Dat de service-supers vorig jaar minder omzet uit biologisch varkensvlees haalden schrijft ketenorganisatie Biologica voor een deel toe aan het kleinere aanbod van biologische varkens. Biologica publiceert jaarlijks de Bio-Monitor.In totaal is de markt voor biologisch varkensvlees vorig jaar met 2,5 procent gegroeid ten opzichte van 2005, naar 11,8 miljoen euro. Biologisch rundvlees en pluimveevlees maakten in 2006 eveneens een groei door. De omzet van biologisch rundvlees kwam elf procent hoger uit en die van pluimveevlees 4,4 procent.
Discounters boeken meer omzet met bio-varkensvlees
Gepubliceerd op 25 april 2007 om 00:00
Reacties 0