PepsiCo in de lift dankzij snacks

PepsiCo heeft in het eerste kwartaal van dit jaar zestien procent meer winst gemaakt dan een jaar eerder. Dit maakte het Amerikaanse voedingsmiddelenconcern woensdag bekend.

De nettowinst kwam uit op 1,1 miljard dollar (803 miljoen euro). De omzet van de fabrikant van frisdranken als Pepsi-Cola en Gatorade steeg met negen procent tot 7,4 miljard dollar (5,4 miljard euro). De winststijging werd behaald dankzij de diverse activiteiten van het concern. De stagnatie in de frisdrankmarkt werd gecompenseerd door sterke verkoopcijfers bij de snackdivisie Frito Lay. Concurrent Coca-Cola zoekt de groei daarentegen met succes in opkomende markten, waar de vraag naar frisdrank nog wel stijgt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!