Supermarktketen Jumbo is vanaf 30 mei niet alleen op de grond maar ook in de lucht te zien. Op Schiphol-Oost wordt die dag de eerste van drie Transavia-vliegtuigen gepresenteerd die het komende vakantieseizoen herkenbaar zullen zijn aan het Jumbo uiterlijk. Ook in de andere toestellen van Transavia wordt het komende seizoen aandacht besteed aan de activiteiten van de supermarktketen. Jumbo verwacht dat de nieuwe communicatievorm een grote groep consumenten kennis laat maken met de formule van Jumbo.

De samenwerking op het gebied van communicatie is een persoonlijk initiatief van Jumbo-directeur Frits van Eerd. Hij bedacht zich dat een vliegtuig een ideaal medium is voor een reclameboodschap: “Tijdens de vliegreis zijn de passagiers over het algemeen in een goede vakantiestemming en staan daardoor open voor elke afleiding die de reis nóg leuker kan maken.” Op basis van dit gegeven hebben Jumbo, reclamebureau Selmore, mediabureau Brandconnection en Transavia de handen ineengeslagen en kwamen tot een communicatiepakket voor in en om het vliegtuig.

Jumbo is de hele zomer op en in de vliegtuigen zichtbaar. In die periode worden daardoor ruim twee miljoen passagiers benaderd. “Natuurlijk hopen we dat veel van die mensen onze winkels zullen bezoeken, maar dat is niet ons primaire doel. We willen vooral dat de mensen weten waar Jumbo voor staat en we zien het daarom ook als een leuk contactmoment met onze bestaande klanten”, aldus Van Eerd.

Klik hier voor het persbericht