'Amsterdam moet gastvrijer'

De gastvrijheid in Amsterdam moet stukken beter. Het bedrijfsleven en culturele instanties hebben daarom de handen ineen geslagen en starten het project Welcome. Zo’n zesduizend dienstverleners worden op cursus gestuurd om de klantvriendelijkheid op te krikken. Van kassajuffrouw tot taxichauffeur en van politieagent tot hoteldirecteur, alle dienstverleners moeten straks een gastvrije houding uitdragen. Burgemeester Cohen gaf het startsein voor het charmeoffensief.

Cohen stelt dat de gastvrijheid in Amsterdam nu te wensen over laat. Rekenaars schatten dat jaarlijks een slordige tweehonderd miljoen euro wordt misgelopen doordat bezoekers niet terugkeren na een slechte behandeling. De organisatoren van Welcome gaan met onderzoeken naar gasttevredenheid en klachtenlijnen kijken of het ruim 1 miljoen euro kostende project vruchten afwerpt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!