‘Digitale bloemenhandel heeft de toekomst’

De digitale handel in bloemen en planten stijgt explosief. Het volume van de digitale bloemen- en plantenhandel groeide bij Bloemenveiling Aalsmeer (VBA) de afgelopen twee jaar met honderd procent per jaar.

“Wij verwachten dat deze trend zich steeds verder door zal zetten”, zei directievoorzitter Timo Huges van de bloemenveiling donderdag in een toelichting op de jaarcijfers over 2006. “Over tien jaar wordt tachtig procent van de bloemen en planten digitaal verhandeld via Kopen op Afstand (KOA)”, verwacht bestuursvoorzitter Bernard Oosterom. Op dit moment is dat bij VBA een derde.
De digitalisering zorgt volgens VBA voor een verbetering van de efficiëntie op de veiling, aangezien de bloemen langer in de koeling kunnen blijven staan, waar de kwekers ze afleveren. Ze hoeven tussendoor niet meer naar de veilingzaal te worden getransporteerd en gaan meteen richting de kar van de klant. “Een half uur tijdswinst kan essentieel zijn voor producten die voor de verkeersdrukte de grens over moeten zijn”, legt Huges uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!