Magere omzetgroei supermarkten

De supermarktomzet in de maand mei is met 0,2 procent gestegen. Werd vorig jaar mei nog 2.71 miljard euro omzet genoteerd, in 2007 kwam die uit op 2.72 miljard. Dat blijkt uit cijfers van GfK Panel Services.

De magere groei werd mede veroorzaakt door de verschoven feestdagen. De Pinksterweek (één verkoopdag minder) valt in 2007 wel en in 2006 niet in de meiweken 18 tot en met 22.

De groei van de omzet per kassabon vlakt af. In mei 2007 lag deze een half procent hoger dan een jaar geleden (20.93 euro – 2007, 20.82  euro– 2006).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!