Consument kiest vaak voor compromis

Consumenten kiezen vaak voor een compromis als ze voor het winkelschap staan. Als ze kunnen kiezen tussen een iPod van 2 GB, 4 GB of 8 GB, dan zal het vaakst die van 4 GB over de toonbank gaan. Dat blijkt uit promotieonderzoek van marketingonderzoeker Robert Rooderkerk.

“Consumenten kiezen een compromis als een soort rechtvaardiging”, aldus Rooderkerk. “Als je voor de middelste kiest, koop je niet het duurste en niet het goedkoopste, zodat je je geen buil kunt vallen. Als mensen iets voor anderen kopen, dan geldt dit zelfs nog sterker.” Rooderkerk promoveert vrijdag op zijn onderzoek aan de Universiteit van Tilburg.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!