Nederlanders kijken meer tv dan ooit

De tijd die aan tv-kijken wordt besteed, zal in 2004 naar verwachting uitkomen op 195 minuten per dag. Dat is acht minuten meer dan in 2003. De stijging is onder meer toe te schrijven aan goed bekeken Nederlandstalige producties, het EK Voetbal en de Olympische Spelen. Dit komt naar voren uit het Televisierapport 2004 van Spot, de brancheorganisatie van tv-reclamebedrijven. Het aantal minuten dat per dag naar reclame gekeken wordt, stijgt van 15 naar 16. Het aantal adverteerders groeit naar ruim 950; gezamenlijk maken zij voor bijna 1.500 merken reclame. Hoewel het aantal merken in 2004 voor het eerst iets daalt, is er per merk wel een stijging van de reclame-inspanningen te zien. De grotere merken, die samen goed zijn voor bijna driekwart van de mediadruk, zetten in 2003 gemiddeld 128 grp`s per week in, 14 meer dan in 2002. Terwijl de `early adopters` van internet minder dan gemiddeld televisie kijken, blijken de `latere instromers` zich steeds meer als gemiddelde Nederlander te gedragen. Consumenten die per 2001 een internetaansluiting kregen, kijken zelfs meer dan gemiddeld televisie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!