Supermarktketen Poiesz heeft vrijdag de wisselbeker ontvangen, behorende bij de eerste plaats in het Zomerrapport van Foodmagazine. Commercieel directeur Kees Poiesz had de tranen in de ogen, verklaart hij achteraf.

“We hebben het er dinsdag even over gehad, we wisten dat het Zomerrapport er aan kwam, maar hadden niet verwacht in de prijzen te vallen”, aldus Poiesz. Ook mede-directieleden Jellien Posthuma-Smit en Piet Smit reageren blij verrast.

Poiesz werd twee keer eerder door klanten uitgeroepen tot beste supermarkt van Nederland, in de zomer van 2002 en 2003. Afgelopen Kerstrapport stond Poiesz nog op een vijfde plaats. Een verklaring voor het succes heeft de Poiesz-directie niet meteen. Piet Smit tekent aan dat het distributiecentrum wordt uitgebreid, van 15 duizend naar 30 duizend vierkante meter. Logistiek gezien vraagt dit de nodige aanpassingen. “Maar het gaat goed met de supermarktbranche, en ook met Poiesz. We zijn echter vooral blij dat we op de eerste plaats staan met het vriendelijkste personeel. Daarmee onderscheid je je, niet met een pak koffie.”